Case Laakkonen

Palvelun laatu ratkaisee

- Kyse on tekemisen ja palvelun laadusta, sanoo Autotalo Laakkonen Oy:n pääkassanhoitaja Tarja Soikkeli kuvaillessaan Laakkosen ja CPU Oy:n pitkää yhteistyötä.

Yli 250 000 huoltokäyntiä, reilut 35 000 autokauppaa, 28 toimipistettä ja 19 paikkakuntaa - siinä Laakkonen-konsernin autoliiketoiminta pähkinänkuoressa. Konsernin autoyhtiöt - Veljekset Laakkonen Oy ja Autotalo Laakkonen Oy – edustavat kaikkiaan 19 automerkkiä.

Laakkosen yhteistyö CPU:n kanssa käynnistyi kymmenisen vuotta sitten. Siihen saakka jokainen paikkakunta teki omat tilityksensä ja arkea elettiin excel-taulukoiden varassa.

Tarja Soikkeli muistelee yhä ilon päivänä kassajärjestelmän tuloa taloon. Kassajärjestelmä nosti tekemisen kokonaan uudelle tasolle – kassajärjestelmä sujuvoitti ja nopeutti toimintoja ja vähensi myös virheiden mahdollisuutta. Sujuva arki kassapisteissä on tärkeä osa Laakkosen yrityskulttuurin asiakaslähtöisyyttä. Viime vuodenvaihteessa kassapisteitä oli yhteensä 46.

-    Ennen muuta kassajärjestelmä nosti palvelun laatua asiakkaisiimme päin. Uusia kassapisteitä on koko ajan lisätty asiakaspalvelunkin parantamiseksi; on tärkeätä, että pystymme palvelemaan maksavat asiakkaamme hyvin. 

Sujuva arki kassapisteissä on tärkeä osa Laakkosen yrityskulttuurin asiakaslähtöisyyttä

Tarja Soikkeli

 AutoMaster Kassa mahdollistaa nykyaikaisten kassatoimintojen ja kaikkien maksuvälineiden käytön. Soikkelin mukaan käteistä rahaa ei kassoilla juuri enää liiku. Shekkejä käytetään jonkin verran, yleisin maksuväline on kortti.

Sitä saa, mitä tilaa!

Laakkonen-konsernissa laatua korostetaan asiakaspinnassa, mutta laatu nousee tärkeäksi myös yhteistyökumppanuuksissa. Tarja Soikkeli kehuu kursailematta CPU:n palveluasennetta.

-    Mitä tahansa kysyttävää meille tuleekaan, CPU vastaa heti! Ihan aidosti voi sanoa, että se on palvelualtis firma. 

Pääkassanhoitaja pitää hyvänä käytäntönä myös vuotuisia henkilökohtaisia tapaamisia CPU:n yhteyshenkilön kanssa.